Amaç ve Hedefler
Bu projenin amacı, fiziksel aktivite ve eğitsel oyunlar ve ebeveyn-öğretmen destekli karma bir yaklaşım (yüz yüze ve çevrim-içi) aracılığıyla, 1-4. sınıf ilkokul öğrencilerinin, fiziksel uygunluk, motor beceriler, sosyal ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin gelişimini desteklemektir. Bu amaç bağlamında bireyselleştirilmiş fiziksel aktivite programının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi gerçekleştirilecektir. Bu bağlamda, aşağıdaki hedeflere ulaşılmaya çalışılacaktır:
-
Durum Tespiti, İhtiyaç Analizi ve Bireyselleştirilmiş Fiziksel Aktivite Programının Geliştirilmesi
- 1-4. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve ihtiyaçları ile ilgili öğretmen, ebeveyn ve öğrenci açısından mevcut durum belirlenecektir.
- Öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşleriyle yapılan ihtiyaç analizi bağlamında, ilkokul öğrencilerinin gelişim düzeyleri ve fiziksel uygunluk seviyeleri dikkate alınarak, farklı komponentlerden (fiziksel aktivite tipi, şiddeti, süresi, sıklığı) oluşan bireyselleştirilmiş fiziksel aktivite programı geliştirilecektir.
-
Çevrim-İçi Ebeveyn-Öğretmen Rehber Sisteminin Geliştirilmesi
- Bireyselleştirilmiş fiziksel aktivite programlarının uygulanması için rehber niteliğindeki etkinlik (eğitsel oyunlar gibi) ve öğrenme materyallerinden oluşan e-içerik havuzu oluşturulacaktır.
- Ebeveyn farkındalığı ve katılımı için özgün bir çevrim-içi ebeveyn rehber sisteminin moodle tabanlı kurs tasarımı yapılacak ve e-içerikler entegre edilecektir.
- Sınıf öğretmeni farkındalığı ve katılımı için özgün bir çevrim-içi öğretmen rehber sisteminin moodle tabanlı kurs tasarımı yapılacak ve e-içerikler entegre edilecektir.
- Fiziksel Aktivite Programının Uygulanması, Etkililiğinin Değerlendirilmesi ve Revizelerin Yapılması
- Geliştirilen fiziksel aktivite programının etkililiği değerlendirilecek ve revize edilecektir.